HIFU

HIFU staat voor High Intensity Focused Ultrasound. De HIFU behandeling is een non invasieve behandeling. Dit betekend dat de huid niet geïnjecteerd of gesneden wordt. De HIFU behandelingen bedoeld om de ouder wordende en beschadigde huid op te frissen en wat te verstevigen. HIFU is een mini facelift.

Inklapbare content

Hoe werkt een HIFU behandeling?

De HIFU Behandeling is een facelift op basis van geluidsgolven waar dus geen scalpel bij komt kijken en geen herstelperiode nodig is. Door de geluidsgolven komt er energie vrij die de onderhuidse temperatuur doet stijgen tot 60°. Hierdoor zal er een herstelproces in gang treden waarbij de collageen aanmaak wordt gestimuleerd. Doordat er meer collageen wordt aangemaakt, zal je huid steviger en strakker worden.

De HIFU behandeling claimt hiermee de eigen reactie van het lichaam te gebruiken om de huid te liften. Het proces van collageen vorming neemt ongeveer 3 maanden in beslag, waarbij de huid langzaamaan steviger wordt. De behandeling kan het gezicht en de hals aanpakken.

Voor wie is HIFU geschikt?

HIFU is vooral geschikt voor mensen met een ouder wordende huid die liever geen fillers willen of die een facelift nog een stap te ver vinden gaan. De behandeling is makkelijk te toe passen en heeft nauwelijks bijwerkingen, waardoor je geen operatie hersteltijd hebt en het ook goed te verbergen is tegenover je omgeving. Door de HIFU behandeling kan je huid op een natuurlijkere manier gelift en verstevigd worden.

Houd er wel rekening mee dat de niet-chirurgische HIFU geen ernstig verslapte huid kan aanpakken of onderliggende spieren kan aanspannen.

Uit onderzoek en onze ervaring is daarnaast gebleken dat de HIFU facelift het meest doeltreffend is voor je kaaklijn, wangen en het gebied rondom je mond.

Wat kan je verwachten na de HIFU behandeling?

De resultaten van een HIFU behandeling zie je na 6-12 weken. De resultaten verschillen per persoon, maar over het algemeen kun je (een gedeelte van) onderstaande resultaten verwachten:

• Rimpels rond je voorhoofd, ogen, en mond nemen af

• Je huidstructuur wordt gladder

• Je poriën worden fijner

• De huid van je wangen verstevigt en wordt strakker

• Je huidelasticiteit en contouren verbeteren

• Als je een afhangende kaaklijn hebt kan deze worden gelift

• Je huidstructuur verbetert en je huid wordt helderder en frisser

• De huid op je hals en decolleté wordt strakker

Wanneer zie je de resultaten?

Wanneer één behandeling voldoende is om het gewenste resultaat te bereiken, wordt dit zichtbaar na circa 2 à 3 maanden. De hoeveelheid behandelingen is uiteraard afhankelijk van je leeftijd en je eigen verwachtingen. Het kan tot zes maanden duren voordat de uiteindelijke resultaten zichtbaar zijn; zo lang duurt het voor je huid om te verjongen en nieuw collageen aan te maken.

Wat gebeurd er tijdens de HIFU behandeling?

De behandeling verloopt in drie fases en wordt uitgevoerd met een hoog intensieve, gefocuste ultrasound machine. De behandelend bekend eerst de gebieden af die zij gaat behgandelenyy. Daarna smeert zij het gebied in met een geleidende gel en begint dan met de diepste huidzone in je gezicht.

De behandeling kan warm of oncomfortabel aanvoelen en soms kan je een lichte prikkeling of tinteling voelen. Dit is afhankelijk van het behandelgebied. Dit gevoel is echter van korte duur en verdwijnt vrij direct na de behandeling. Als je overgevoelig bent of geen pijn wilt voelen, kun je voor de behandeling best 1 uur voor de behandeling 2 paracetamol in te nemen.

Hoe lang houden de resultaten aan?

De duur van de resultaten verschilt ook per persoon. Mensen die een ongezonde levensstijl aanhouden en niet goed voor hun huid zorgen zullen minder lang resultaten behouden.

Zorg er dus voor dat je gezond leeft, niet rookt en je huid goed verzorgt met huidverbeterende producten voor het beste resultaat. Zorg er daarnaast voor dat je de kwaliteit van je huid onderhoudt door goede medische huid- en zon verzorgingsproducten te gebruiken. Bindweefsel massage’s zijn heel erg aan te raden om het resultaat te versterken en te behouden.

Nazorg bij een HIFU behandeling

Na de HIFU Behandeling zal je een lichte roodheid en soms wat lichte zwelling ondervinden. Ook kun je nog enkele uren wat lichte tintelingen voelen. Een spierpijn gevoel bij het kaakgewricht is ook gwbruikelijk.Na de behandeling kun je het beste 12 uur niet sporten of naar de sauna gaan, en moet je tot 48 uur na de behandeling blootstelling aan zon voorkomen.

De nazorg wordt door de behandelend arts aangegeven, maar bestaat vaak uit het gebruik van hydraterende maskers en het voorkomen van hitte of kou op het gezicht zodat de resultaten zich het beste kunnen ontwikkelen.

Wat zijn de risico’s of complicaties?

Er zijn weinig risico’s of complicaties bekend bij een HIFU Behandeling. Er kan na de behandeling roodheid en wat lichte zwelling optreden, maar dit zal binnen enkele uren verdwijnen. Sommige mensen ervaren na de behandeling tintelingen of gevoeligheid bij aanraking. Deze bijwerkingen zijn mild en van korte duur.

Tarieven HIFU

HIFU full face — Deluxe

Bij de HIFU full face deluxe zit een Image enzym masker en een Casmara Alginaat masker inbegrepen. Tijdens het Casmara masker krijg je decolleté, schouders en nek massage.

75 min. € 395,00

HIFU lower face — Deluxe

75 min. € 295,00

HIFU lower face
Deze behandeling bestaat uit het verwijderen van make-up, HIFU behandeling en dagverzorging.

60 min. € 250,00

HIFU intakegesprek
Wil je na het intakegesprek direct de behandeling ondergaan, boek dan ook meteen de gewenste HIFU behandeling in. Zo hebben wij genoeg tijd in de agenda gereserveerd.

30 min.
€     0,00